Først i Europa med hosted Unified Communications | Først i Europa med hosted Unified Communications
Gå tilbake

Først i Europa med hosted Unified Communications

15. desember 2008

Bryn-Helsfyr-selskapet Intelecom er først i Europa med hosted Unified Communications.
I følge en pressemelding lanserer selskapet nå hosted Unified Communications i Norge, som innebærer at mellomstore virksomheter enkelt kan dra nytte av samordnet kommunikasjon som video, telefoni, e-post og øyeblikksmeldinger. Løsningen er utviklet i samarbeid med Microsoft.

Med lanseringen av Intelecoms hosted Unified Communications-løsning, kalt Always Unified, er samordnet kommunikasjon blitt en realistisk mulighet for små og mellomstore virksomheter med 10-500 ansatte.

– Mange store norske virksomheter har allerede tatt teknologien og dens fordeler til seg. Med Intelecoms Always Unified-løsning får også mellomstore virksomheter i Norge, som ønsker en hosted løsning, muligheten for å kommunisere mer effektivt med utgangspunkt i velkjente Office-verkøy som Outlook og Communicator. Derfor har samarbeidet med Intelecom vært strategisk viktig for oss, sier Lars Erik Norum, produktsjef for Unified Communications i Microsoft Norge.

– Med Always Unified har vi integrert våre eksisterende telefoniløsninger med velkjente Microsoft-applikasjoner, som ansatte i de fleste virksomheter allerede benytter og er fortrolige med. Med disse effektive kommunikasjonsverktøyene for hånden, er det mye penger å spare på blant annet møter, reiser og reisetid, sier adm.dir Trygve Hagevik i Intelecom Norge AS.

500.000 kroner og 700 reisetimer spart
Intelecom har tatt egen medisin. – Vi er selv en skandinavisk virksomhet som bruker en del reisetid i forbindelse med forretnings- og strategiutvikling. Derfor er det viktig at ledergruppene og avdelingene i selskapet jevnlig kan møtes og ha kontakt med hverandre. Inntil nylig innebar dette mye reiseaktivitet. Med Always Unified har vi kunnet skjære kraftig ned på reisene, og vi har foreløpig spart 500.000 kroner i reisekostnader samt 700 timers transporttid, for Intelecom Group, sier Hagevik.

– Man kan velge å få levert Always Unified som Software-as-a-Service (SaaS), hvor Intelecom tar ansvar for teknologien, slik at virksomheten kan konsentrere seg om forretningen. Virksomheten kan også velge å drifte hele løsningen selv internt. Velger virksomheten det siste, så kan vi – uansett hvilken telefoniplattform virksomheten selv bruker – integrere den med Always Unified og sikre at kunden får det beste ut av sine eksisterende investeringer, sier Hagevik i pressemeldingen.

Share on
Facebook Twitter Linkedin Email